Evan Dimas & Ilham Udin Armaiyn Mulai Ikut Latihan Selangor FA

By ommed


nusakini.com - Masa istirahat dua penggawa timnas Indonesia U-23, Evan Dimas dan Ilham Udin Armaiyn, tidak berlangsung lama, karena harus bergabung dengan Selangor FA sebagai persiapan menghadapi Sabah FA pada pertandingan Grup D Piala Malaysia 2018 hari ini.

Evan dan Ilham sudah bergabung dengan skuat Selangor dalam sesi latihan kemarin. Selain kedua pemain tersebut, penggawa Malaysia U-23 Muhammad Syahmi Safari juga sudah mengikuti latihan.

“Menjelang lawan Sabah, Ilham Armaiyn, Evan Dimas dan Syahmi Safari kembali bersama latihan selepas [memperkuat] timnas masing-masing di Asian Games Palembang baru-baru ini,” demikian pernyataan Selangor melalui akun Twitter resmi mereka.

Pertandingan ini menjadi penentuan bagi Selangor untuk bertahan di Piala Malaysia. Kekalahan akan membuat mereka tersingkir, mengingat Red Giants belum pernah menang di tiga laga grup. Walau merasa lega, pelatih Nazliazmi Nasir tak bisa memastikan ketiga pemain ini tampil.

“Saya yakin kehadiran Syahmi mampu memberi dampak kepada tim. Kehadirannya dapat menguatkan lagi sektor tengah. Saya harap kali ini kemenangan berpihak kepada kami,” kata Nazliazmi diwartakan laman Utusan. (fft/om)